ANALIZA UTICAJA ZONA SA ZABRANOM PRETICANJA NA TROŠKOVE GORIVA
DOI:
https://doi.org/10.24867/10DS12NisicKljučne reči:
Dvotračni putevi, preticanje, vrednovanje projektnih rješenjaApstrakt
Osnovni zadatak svakog saobraćajnog projekta jeste unapređenje uslova odvijanja saobraćaja na putnoj mreži. Na tri dionice dvotračnih puteva koje su analizirane u ovom radu, uočena je mogućnost smanjenja procenta zona sa zabranom preticanja, izmjenom horizontalne signalizacije na segmentima dionice gdje je utvrđena optimalna preticajna preglednost. U prvom dijelu rada izvršena je analiza uslova odvijanja saobraćaja na postojećoj i na novoprojektovanoj varijanti sve tri posmatrane dionice. Rezultati te analize su korišteni kao ulazni podaci za ekonomsko vrednovanje projektnog rješenja, gdje su analizirane uštede u troškovima goriva.
Reference
[1] Javno preduzeće Putevi Srbije “Priručnik za projektovanje puteva u Republici Rrbiji”, Beograd 2012.
[2] Bogdanović, V., Ruškić, N. “Kapacitet drumskih saobraćajnica”, Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad, 2018.
[3] Bogdanović, V. “Vrednovanje projekata”, Priručnik sa predavanja, Novi Sad 2012.
[4] https://geosrbija.rs/
[2] Bogdanović, V., Ruškić, N. “Kapacitet drumskih saobraćajnica”, Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad, 2018.
[3] Bogdanović, V. “Vrednovanje projekata”, Priručnik sa predavanja, Novi Sad 2012.
[4] https://geosrbija.rs/
##submission.downloads##
Objavljeno
2020-12-02
Broj časopisa
Rubrika
Saobraćajno inženjerstvo