MOTIVATORS AND DEMOTIVATORS IN BUSINESS OPERATIONS

Authors

  • Симона Совиљ Autor

DOI:

https://doi.org/10.24867/12GI11Sovilj

Keywords:

motivation, motivators and demotivators, tangible and intangible compensation

Abstract

In order for companies to survive today and be able to develop in this extremely turbulent environment, in addition to strong competition, they must simultaneously achieve high efficiency in various fields of business. One of the main sources of competitive advantage of modern and successful organizations is proper communication and motivation of employees. Communication is necessary to establish and implement company goals, develop plans for their realization, organize human and other resources in the most successful and effective way, then to select, develop and evaluate members of the organization, as well as to lead, direct, motivate and create a climate in which people are willing to contribute to goals.

References

[1] Мартиновић М., Танасковић З., Менаџемент људских ресурса, ВПТШ, Ужице, стр. 96., 2014.
[2] Бунтак К., Дрожђек И., Ковачић Р., Материјална мотивација у функцији управљања људским потенцијалима, Технички гласник 7, Вараждин, стр 9., 2013.
[3] Богдановић Ј., Мотивација запослених у организацији кроз стратешки кадровки менаџмент, Comtrade System Integration, Београд, стр. 5., 2011.
[4] Јанићевић Н., Управљање организационим променама, Центар за издавачку делатност Екомомског факултета, Београд, стр. 1., 2007.
[5] Вујић Д., Мотивација за квалитет, Центар за примењену психологију, Београд, стр. 37., 2004.
[6] Миљковић С., Мотивација запослених и модификовање понашања у здравственим организацијама, Acta Medica Mediane, Ниш, стр. 56., 2007.
[7] Пржуљ Ж., Менаџмент људских ресурса, Институт за развој малих и средњих фирма, Београд, стр. 155., 2002.
[8] Nelson B., Making Employee Suggestions Count, ABA Banking Journal, Washington,стр. 1., 2002.

Published

2021-05-02

Issue

Section

Industrial Engineering and Management