IMPACT OF ORGANIZATIONAL LEARNING FOR EMPLOYEE SATISFACTION WITHIN AN ORGANIZATION
DOI:
https://doi.org/10.24867/09GI14RaickovicKeywords:
Motivation, Employee Satisfaction, Organizational Learning, OrganizationAbstract
The aim of this research is to understand the importance of organizational learning as a motivation factor, and to what extent it affects the satisfaction of employees within organizations in the Republic of Serbia. In order to investigate how much this intangible form of motivation is valued and applied, the paper determines the level of employee motivation, job satisfaction, and how organizational learning affect employee satisfaction.
References
[1] Rot, N. (1990). Opšta psihologija. Zavod za udžbenike i nastavna sredstva; Beograd.
[2] Jokanović, D. (2015). Ključni aspekti motivacije zaposlenih u preduzećima Bosne i Hercegovine. Master rad; Univerzitet za poslovni inženjering i menadžment; Ekonomski fakultet; Banja Luka.
[3] Cvetković, M. (2016). Nematerijalna i unutrašnja motivacija zaposlenih u savremenim organizacijama. Master rad; Univerzitet Singidunum; Studijski program poslovna ekonomija; Beograd.
[4] Griberg, Dž., Baron, R. A. (1998). Ponašanje u organizacijama. Želnid, Beograd, 157. strana.
[5] Strukan, E. (2018). Efekti liderstva na organizacione i poslovne performanse preduzeća. Doktorska disertacija; Univerzitet u Novom Sadu; Tehnički fakultet; Zrenjanin.
[6] Ivancevich, J. M., Matteson, M. T. (2002). Organizational Behavior and Management. 6th Edition; New York; McGraw – Hill.
[7] Šuković, F., Mihailović, D. (1997). Psihologija organizacije. Beograd; 121. strana.
[8] Argyris, C. (2003). A Life full of Learning. Organization Studies.
[9] Argyris, C., Schon, D. (1978). Organizational Learning. Reading: Addison – Wesley.
[10] Janićijević, N. (2008). Organizaciono ponašanje. Ekonomski fakultet Beograd; Beograd.
[11] Jovanović, V. (2016). Organizaciono učenje kao faktor održivog upravljanja privrednim društvima. Doktorska disertacija; Džon Nezbit Univerzitet Beograd; Fakultet za menadžment; Zaječar.
[12] Pawlowsky, P., Forslin, J., Reinhardt, R. (2003). Practices and Tools of Organizational Learning. Handbook of Organizational Learning & Knowledge; Oxford University Press; Oxford; p. 779.
[13] Child, J. (2005). Organization: Contemporary principles and Practices. Oxford: Blackwell.
[2] Jokanović, D. (2015). Ključni aspekti motivacije zaposlenih u preduzećima Bosne i Hercegovine. Master rad; Univerzitet za poslovni inženjering i menadžment; Ekonomski fakultet; Banja Luka.
[3] Cvetković, M. (2016). Nematerijalna i unutrašnja motivacija zaposlenih u savremenim organizacijama. Master rad; Univerzitet Singidunum; Studijski program poslovna ekonomija; Beograd.
[4] Griberg, Dž., Baron, R. A. (1998). Ponašanje u organizacijama. Želnid, Beograd, 157. strana.
[5] Strukan, E. (2018). Efekti liderstva na organizacione i poslovne performanse preduzeća. Doktorska disertacija; Univerzitet u Novom Sadu; Tehnički fakultet; Zrenjanin.
[6] Ivancevich, J. M., Matteson, M. T. (2002). Organizational Behavior and Management. 6th Edition; New York; McGraw – Hill.
[7] Šuković, F., Mihailović, D. (1997). Psihologija organizacije. Beograd; 121. strana.
[8] Argyris, C. (2003). A Life full of Learning. Organization Studies.
[9] Argyris, C., Schon, D. (1978). Organizational Learning. Reading: Addison – Wesley.
[10] Janićijević, N. (2008). Organizaciono ponašanje. Ekonomski fakultet Beograd; Beograd.
[11] Jovanović, V. (2016). Organizaciono učenje kao faktor održivog upravljanja privrednim društvima. Doktorska disertacija; Džon Nezbit Univerzitet Beograd; Fakultet za menadžment; Zaječar.
[12] Pawlowsky, P., Forslin, J., Reinhardt, R. (2003). Practices and Tools of Organizational Learning. Handbook of Organizational Learning & Knowledge; Oxford University Press; Oxford; p. 779.
[13] Child, J. (2005). Organization: Contemporary principles and Practices. Oxford: Blackwell.
Downloads
Published
2020-10-04
Issue
Section
Industrial Engineering and Management