STRATEGIC TRANSPORT MODEL FOR THE CITY OF BANJA LUKA
DOI:
https://doi.org/10.24867/09DS04RegodaKeywords:
the city of Banja Luka, PTV VISUM, Gravity model, Network model, Demand modelAbstract
The first part of the paper presents the socio – demograpic situation in the city and theoretical basis of four step model, for a better understanding of model concept in traffic engineering. The second part of this paper outline the Strategic Transport Model for the city of Banja Luka upon which it was determined Desire lines based on Graviy formula. The output model results is а daily volume of entire network.
References
[1] Др Ратомир Врачаревић, дипл. инж., Др Валентина Басарић, дипл. инж. : Методе истраживања индикатора у саобраћају, Нови Сад 2015
[2] Др Ратомир Врачаревић, дипл. инж: „Планирање саобраћаја – скрипта“
[3] Просторни план града Бања Лука, Бања Лука 2013
[4] Урбанистички завод РС, Бања Лука 2008. године, Саобраћајна студија Бања Луке
[5] Jeppe Rich: Transport Models - From Theory to Practise, Department of Transport, Technical University of Denmark 2015
[6] PTV VISUM 18 - Manual
[2] Др Ратомир Врачаревић, дипл. инж: „Планирање саобраћаја – скрипта“
[3] Просторни план града Бања Лука, Бања Лука 2013
[4] Урбанистички завод РС, Бања Лука 2008. године, Саобраћајна студија Бања Луке
[5] Jeppe Rich: Transport Models - From Theory to Practise, Department of Transport, Technical University of Denmark 2015
[6] PTV VISUM 18 - Manual
Downloads
Published
2020-09-30
Issue
Section
Traffic Engineering