RECONSTRUCTION, MODERNIZATION AND CONSTRUCTION PROJECT OF A TWO-WAY RAILWAY BELGRADE - SUBOTICA-STATE BORDER TUNNEL CORTANOVCI
Srpski
DOI:
https://doi.org/10.24867/08CG14StokicKeywords:
new austrian tunneling method, tunnel ''Сortanovci'', railwayAbstract
In this work are presented The basic concepts of the new Austrian tunnel method, as well as its application to the concrete tunnel project "Сortanovci". Tunnel construction consists of three types of tunnel construction. In addition to the tunneling, emphasis is also placed on the design of the railway line passing through the tunnel. The general conclusion is that the tunnel construction has a total length of about 1 km and a separate tunnel tube was made for each side, where a new Austrian tunnel method was used for both sides.
References
[1] Ковачевић, Ј.: Основне концепције нове аустријске тунелске методе, Београд, 2005
[2] САОБРАЋАЈНИ ИНСТИТУТ ЦИП, Београд: Пројекат реконструкције, модернизације и изградње двоколсјечне пруге Београд-Суботица-државна граница, 2015.
[3] Драгомировић, Д. Д.: Тунели-пројектовање и грађење, Универзитет у Београду, 1995.
[2] САОБРАЋАЈНИ ИНСТИТУТ ЦИП, Београд: Пројекат реконструкције, модернизације и изградње двоколсјечне пруге Београд-Суботица-државна граница, 2015.
[3] Драгомировић, Д. Д.: Тунели-пројектовање и грађење, Универзитет у Београду, 1995.
Downloads
Published
2020-06-26
Issue
Section
Civil Engineering