RECONSTRUCTION OF THE INTERSECTION OF MAKSIMA GORKOG AND MATIJA GUPCA STREETS IN SUBOTICA

Authors

  • Nina Staletović Autor
  • Miloš Milan Šešlija docent Autor

DOI:

https://doi.org/10.24867/18CG14Staletovic

Keywords:

reconstruction, dimensionin, costs of the work to be done

Abstract

The document shows the existing thicknesses of the road structure and its placenta determined by the investigation pit, dimensioning of the road structure where stress deformation analysis was used, the process of reconstruction of the intersection and contains an estimate of the costs of works to be done.

References

[1] Uzelac Đ., Kolovozne konstrukcije, FTN Izdavaštvo, Novi Sad, 2015
[2] Putevi Srbije, https://www.putevi-srbije.rs/index.php, 2021.
[3] Radović N. Skripta sa predavanja iz predmeta „Odabrana poglavlja iz projektovanja puteva“, NoviSad, 2013.
[4] Pravilnik o uslovima koje sa aspekta bezbednosti saobraćaja moraju da ispunjavaju putni objekti i drugi elementi javnog puta(Službeni glasnik RS br.-50/2012 od 08.07.2011.)ˮ,227.
[5] „Zakon o javnim putevima,Beograd (Službeni glasnik RS br.-101/2005)ˮ.
[6] „Priručnik za projektovanje putevaˮ, Beograd 1983 (Jovan Katanić, Vojo Katanić, Mihailo Maletin) .
[7] „Tehnička upustva za planiranje i projektovanje gradske putne mreže (PGS-M/06)“, Beograd, novembar 2006.
[8] „Tehnička upustva za projektovanje lokalne gradske putne mreže (PGS-LM/08)“, Beograd, septembar 2008.

Published

2022-07-09