ISPITIVANJE USPEŠNOSTI PRENOŠENJA PORUKE KOMPANIJE KORIŠĆENJEM AUTOGRAFIKE NA OTVORENOM PROSTORU
DOI:
https://doi.org/10.24867/24EF07MajdandzicKljučne reči:
Prostorni dizajn, oglašavanje na otvorenom, brendiranje automobilaApstrakt
Cilj rada je utvrđivanje efikasnosti komunikacije između posmatrača i samog dizajna brendiranog vozila, te koliko sam dizajn utiče na količinu prenošenja željenih informacija ka posmatraču i buđenje želje kod istih za daljim istraživanjem o brendu koji se reklamira. Ispitivanje je vršeno preko online Google ankete, gde su ispitanicima predstavljena različita rešenja brendiranih vozila, deset različitih primera, i za svaki primer odgovarali su na pet pitanja. Daljom analizom podataka, došlo se do zaključka koje vozilo i njegov dizajn je ostavio dobar utisak kod anketiranih lica a koje nije. Da bi ovakav vid komunikacije dobro prošao, potrebno je obratiti pažnju na sam dizajn, količinu informacija, dostupnost samih površina za brendiranje, bile one velike ili male, kako ne bi došlo do prenatrpavanja informacijama i stvaranja šuma u komunikaciji.
Reference
[2] U. Exner, D. Pressel, “Basic Spatial Design”, Birkhauser Verlag AG, 2009.
[3] M. Nelson, “Branding fundamentals, Framework for Branding”, December 14, 2016.
[4] V. Filipović, “Brend Menadžment”, Univerzitet u Beogradu, Fakultet Organizacionih Nauka, 2008.
[5] https://www.lcca.org.uk/blog/education/history-of- branding (pristupljeno u decembru 2022.)
[6] https://www.indeed.com/career-advice/career- development/types-of-advertising (pristupljeno u decembru 2022.)
[7] https://www.bmediagroup.com/news/what-does-ooh- stand-for-in-advertising (pristupljeno u novembru 2022.)
[8] https://www.solaradtek.com/a-brief-history-of-the- amazing-world-of-outdoor-advertising (pristupljeno u septembru 2022.)
[9] https://frshcustom.com/car-wrapping-who-though-of- it (pristupljeno u septembar 2022.)
[10] https://www.monumentalworkx.com/news/what-is- the-history-of-vehicle-wrapping (pristupljeno u oktobru 2022.)